
[PT]
Manioca traz a brasilidade, a autenticidade e a sustentabilidade em sua essência.
O principal propósito da marca é levar os sabores únicos da Amazônia para o mundo. Porém, o seu portfólio contava apenas com produtos muito nichados, além de apresentar uma identidade visual que não comunicava de forma inspiradora e atrativa os diferenciais dos produtos e a sua riqueza sensorial. Desse desafio surgiu uma grande oportunidade: criar uma identidade única retratando toda essência amazônica. Além da marca, desenvolvemos toda concepção visual e também as embalagens de toda a linha de produtos.
Solução
Apoiados pela Manioca, que conhece como ninguém a cultura Amazônica, fizemos uma profunda imersão para entender as particularidades da região. Dessa experiência, surgiram os insights para criarmos a nova identidade da marca. A cor institucional foi inspirada no animal que é um símbolo místico da região: o boto-cor-de-rosa. Para representar a floresta, trabalhamos também com a cor verde e com os grafismos de folhas que ajudam a organizar as informações de um jeito didático. A letra M do logo de Manioca faz alusão aos rios do Amazonas e aos movimentos da dança carimbó. Por fim, criamos um selo proprietário que destaca a sustentabilidade e valoriza o trabalho de comunidades locais.
[EN]
Manioca embodies Brazilian culture, authenticity, and sustainability at its core. The brand's primary purpose is to introduce the unique flavors of the Amazon to the world. However, its portfolio initially consisted of highly niche products, accompanied by a visual identity that failed to communicate the distinctive qualities and sensory richness of these offerings in an inspiring and appealing way. From this challenge emerged a significant opportunity: to create a unique identity that captures the entire essence of the Amazon. Alongside the brand, we developed a comprehensive visual concept and packaging designs for the entire product line.
Solution
Guided by Manioca’s profound understanding of Amazonian culture, we undertook an extensive immersion to grasp the region's particularities. This experience yielded insights that informed the creation of the new brand identity. The institutional color was inspired by the boto-cor-de-rosa, a mystical symbol of the region. To represent the forest, we incorporated green hues and leaf graphics that facilitate the organization of information in an educational manner. The letter "M" in the Manioca logo alludes to the rivers of the Amazon and the movements of the carimbó dance. Finally, we developed a proprietary seal that highlights sustainability and honors the work of local communities.
Guided by Manioca’s profound understanding of Amazonian culture, we undertook an extensive immersion to grasp the region's particularities. This experience yielded insights that informed the creation of the new brand identity. The institutional color was inspired by the boto-cor-de-rosa, a mystical symbol of the region. To represent the forest, we incorporated green hues and leaf graphics that facilitate the organization of information in an educational manner. The letter "M" in the Manioca logo alludes to the rivers of the Amazon and the movements of the carimbó dance. Finally, we developed a proprietary seal that highlights sustainability and honors the work of local communities.












Manioca | Rebranding & Packaging • Team Créatif Brasil - 2024
VP: Claude de Peña, Mathieu Reverte
Creative Direction: Mariane Rodrigues, Márcio Aoki, Sérgio Cury
Design: Kelly Santos, Mariane Rodrigues
Strategy: Renato Sutti, Rodrigo Lacerda
Account Management: Aline Miranda, Isabella Marturano, Lais Couto
3D: Maurício Oliveira
Motion: João Santos
Creative Direction: Mariane Rodrigues, Márcio Aoki, Sérgio Cury
Design: Kelly Santos, Mariane Rodrigues
Strategy: Renato Sutti, Rodrigo Lacerda
Account Management: Aline Miranda, Isabella Marturano, Lais Couto
3D: Maurício Oliveira
Motion: João Santos
Image Retouching: Diego Righi
Project by Team Créatif Brasil © | 2024